Zobrazit ve vyhledávání navigaci

Navigace

Vyhledávání

CORE - střed těla

pte

CORE - tak se nazývá střed těla, který je složen ze čtyř hlubokých svalových partií. K nim se dále připojují další svaly, které se také podílejí na správném držení těla. Než se ale dostanete k odkazu níže, který Vás přesměruje na vynikající článek o tomto systému, přečtěte si "návod", jak o svém těle, respektive o jeho "středu", přemýšlet...

Zapomeňte prosím na tzv. "six pack, břišní pekáč buchet" a podobné názvy Vašich břišních svalů a břicha obecně, také zapomeňte na stovky leh-sedů a zkracovaček. Nebo aspoň do té doby, dokud nebudete mít nejdříve správně aktivní a posílené hluboké svaly břicha - kdy ale navenek je vidět "pouze" pevné a ploché břicho. Komu by to nestačilo, pak se teprve může vrhnout na posilování vnějších břišních svalů. Nicméně pokud budete cvičit správně hluboké vrstvy břicha a budete hubení s nižším procentem tuku, i ten vysněný "six pack" se bude rýsovat...;-)

Představte si dům...budete mít raději hezkou omítku, ale uvnitř bude dům každou chvíli na spadnutí (tzn. perfektně naposilovaný přímý břišní sval a tím pádem rýsující se těch "slavných 6 obdélníků", ale zároveň přetížené vzpřimovače páteře v různých oblastech a tím pádem nefungující svaly zajišťující správné a bezbolestné držení těla, tzn. případné bolesti zad a riziko vyhřeznutí plotýnek), nebo perfektně zařízené bydlení uvnitř domu, který zvenku vypadá "normálně a zdravě" (tzn. perfektně aktivní hluboké svaly zajišťující správné a bezbolestné držení těla a nepřeposilované - nepřetížené vnější svalové vrstvy vůči té hluboké)?

Mgr. Daniel Müller, Master Trainer Pilates Institute® pro ČR a SR a můj dlouholetý kolega, napsal o Core - nejdůležitějších hlubokých stabilizačních svalech článek nazvaný CORE a jeho účinky na držení těla. Přečtěte si ho a pak přemýšlejte o svém cvičení, zda v něm je vše potřebné...protože VŽDY VÁM nakonec PŮJDE O PÁNEV, PÁTEŘ a MEZIOBRATLOVÉ PLOTÉNKY.